Лекція «Історія традиційного вбрання Наддніпрянщини та Полтавщини»

Лекція «Історія традиційного вбрання Наддніпрянщини та Полтавщини»

20 січня 2018, 15:00

Музей Івана Гончара (вул. Лаврська, 19)

facebook

Вартість

50 грн

Реєстрація

Музей Івана Гончара продовжує лекторій про традиційне народне вбрання лекцією про Середню Наддніпрянщину та Полтавщина (Полтавська обл., Миргородський та Гадяцький р-ни; Черкаська обл., Чорнобаївський р-н.).

Факти:

В альбомах Домініка П’єра де ля Фліза знаходимо чи не найдавніші зафіксовані в малюнках комплекси одягу селян середини ХІХ ст., які становлять безперечну наукову цінність і стали основою всіх подальших етнографічних досліджень.

В 1900 році вишивка білим по білому була з успіхом представлена на Всесвітній виставці декоративно-прикладного мистецтва в Парижі, де український павільйон створила Олена Пчілка.

Саме в центральній частині України індивідуальність народу реалізувалась найповніше. Вишивка тут відзначалася більшим розмаїттям. Вбрання швидше піддавалось сучасним змінам, які не витісняли традиційні елементи, а доповнювали їх. Так поява крамної тканини і пошиті з неї спідниці не витіснили домоткану плахту, яку можна було зустріти в ужитку навіть в ІІ пол. ХХ ст.

Словник:
Гало – куля із темно- або світло зеленого скла (в діаметрі близько 14 см), яка використовувалась для розгладжування наміток та тонкого полотна.

Дерга (дьорга) – жіночий поясний одяг, виготовлений з домотканої вовни, який носили в будень замість плахти. Дерга вирізнялась глибоким чорним або темно-синім кольором, який отримувала від фарбування натуральним мінеральним барвником – індиго.

Протор – голка без вушка, якою прикріплювали очіпок до голови.

Рядовина – тонке сукно, переважно білого кольору, що має в основі не вовняну, а лляну чи конопляну нитку. Використовувалась для пошиття юпок, що кроєм були коротшими від свит, а завдяки рядовині, ще й значно легшими.

Реклама на сайті

Реклама на сайті

Знайдіть свою подію

Календар подій

Коментарі

вверх