Національний музей «Меморіал жертв Голодомору» (вул. Лаврська, 3)
Культура зберігає пам’ять про злочини минулого, не гірше за архіви, однак поруч з тим вона шукає способів осмислення травми, мови її подачі. Українські митці ніколи не лишалися осторонь теми Голодомору-геноциду, створюючи своє власне художнє бачення жахливих подій 1932-33 років і намагаючись знайти слова для передачі навколишньої реальності.
Перлини української літератури ХХ-ХХІ століть – І. Багряний, В. Барка, В. Голобородько, Є. Гуцало, А. Дімаров, Ю. Клен, Л. Костенко, Т. Осьмачка – шукали свою мову для передачі загальнонаціональної та загальнолюдської травми. Однак їхня свобода на самовираження, свобода на правду обмежувалася жорсткою забороню радянської влади навіть згадувати про Голодомор. І замість відображення реальних подій, створювався міф про радянську дійсність.
Але чи завжди, упродовж радянського часу, митці йшли за каноном, переживши геноцид і втрати рідних? Як хронологічно у творах мистецтва змінювалося бачення травматичного досвіду минулого нації? Які домінанти художнього осмислення культурою Голодомору та як геноцид вплинув на тенденції розвитку української культури?
Про це розповість дослідниця теми Голодомору 1932-1933 років в українській культурі, культурологиня, літературознавиця, член Національної спілки письменників України, завідувачка і професорка кафедри української філології та суспільних наук Академії адвокатури України Тетяня Конончук.
Календар подій
11 липня 2019
05 липня 2019
07 липня 2019
02 липня 2019
28 червня 2019
23 червня 2019
Коментарі