Національний художній музей України (вул. Михайла Грушевського, 6)
На матеріалі мистецьких творів кінця 1920-х – початку 1930-х років (українських радянських фільмів та творів живопису, переважно з першої та другої Всеукраїнських художніх виставок мистецтв) у відеороботі досліджуються парадокси становлення соціалістичного реалізму.
Важливим процесом у мистецтві цієї доби стає поворот від реальності до умовності під гаслами наближення до «істинної реальності». У радянському кіно становлення нового художнього методу збігається з появою звуку. Тож у фільмах 1930-х ранній соцреалізм виникає як суперечливе явище семіотичного зниження міри умовності (стосовно німого кіно) та водночас її ідеологічного збільшення (стосовно психологічної драми 1920-х).
Розглядаючи присутність у творах мистецтва перехідної доби таких межових проявів реальності, як смерть, насилля, біль, голод, крик, – відеоробота ілюструє ці суперечності. Відео супроводжується текстом (пояснювальною запискою), опублікованим у виданні «Соціалістичний реалізм. Здаватися іншими. Зошит № 2», 2017 (с. 48–53).
Роботу створено у межах дослідницько-мистецького семінару «Соціалістичний реалізм. Здаватися іншим».
Календар подій
до 09 серпня 2019
до 26 липня 2019
до 28 липня 2019
17 липня 2019
до 25 серпня 2019
15 липня 2019
Коментарі